14 april 2011

Graatmager is niet mooi.


geïnspireerd door Semir.

‘Anorexia nervosa is een eetstoornis, waarbij iemand een vervormd beeld van het eigen lichaam heeft, een grote angst heeft om dik te worden en niet probeert een normaal lichaamsgewicht na te streven. Bij vrouwen treden ook onregelmatigheden in de menstruatie op.’

Anorexia is een hele erge ziekte waar veel mensen mee te maken hebben, of hebben gehad.

Zelf heb ik ook een tijdje met mijn gewicht gespeeld. Het geen dat ik het liefste wou was zo kun mogelijk zijn. Ik lust niet veel en kon daardoor ook niet veel gezonde eten en was het enige manier voor mij om minder te eten. Natuurlijk helemaal niet goed, maar het lukte me wel. Na een tijdje ging ik ook kijken op pro-ana.be Natuurlijk krijgen meiden daar juist meer wil van. Máár toen ik die verhalen las, en die foto’s zag schrok ik me dood. Als ik zo door zou gaan, zou dat dan ook gebeuren met mij? Dat zou ik zeker niet willen. Gelukkig is dit maar een maandje geweest, die tijd is nu gelukkig geweest. Wel heb ik vaak momenten dat ik gezond kon afvallen en een mooi strak buikje kon hebben. Daar ben ik nu nogsteeds 20/7 mee bezig. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen en zo gezond mogelijk te eten. Ik eet niet meer te weinig, maar gelukkig ook niet te veel.

Natuuurlijk is het fijn om een mooi strak buikje te hebben, maar je moet niet overdrijven. Ik ben niet heel erg goed in zulke speeches houden, maar Semir kan dat zeker wel. Toen ik zijn artikel las over ‘Big Girls’ kreeg ik tranen in mijn ogen. Hij heeft zo gelijk. Schoonheid zit niet alleen van binnen, maar meer van buiten. Ik ben het daar altijd al mee eens geweest, behalve als het om mezelf ging. Door zulke positieve artikelen te lezen, spreekt dat mij heel veel moed aan. Ook mijn beste vriend kan mij hier heel goed mee helpen. Hj vind mij goed zoals ik ben en laat dat vaak merken. Hij is echt een hele lieve jongen & mijn beste vriend!

En als je een dagje hebt dat het niet mee zit. Kijk dan vooral op http://www.justsemir.nl en lees al die mooie positieve artikelen.

‘Schoonheid is ook de liefde die jij in je hart voelt en deelt met anderen.’

Semir, ik ben jou zo dankbaar.
En die goede vriend, jou ook, als je dit leest weet je zelf wel dat ik het over jou heb. Lieve maatje, je helpt me in de tijden dat ik het moeilijk heb. Ik help jou in de tijden dat jij mij nodig heb. Ik ben er voor jou, en jij bent er voor mij. Ik hou onwijs veel van jou en wil je niet kwijt als beste vriend!

With love,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten