14 april 2011

My fears.

Tumblr_li68bxrqgg1qayvd5o1_500_large
Iedereen heeft angsten, maar wát zijn jou angsten? Mijn angsten zal ik hier neerzettenen en beschrijven. Ik ben op dit idee gekomen door Teske en omdat ik mij vandaag niet heel happy voel.

Ik zal niet een heel verhaal vooraf geven, ik kan dat namelijk niet heel goed, maar hier staat een heel uitleg.

Angst om iemand te verliezen.
Dit is mijn grootste angst. Ik heb vroeger heel veel gehad dat mensen mij in de steek lieten en dat ik er alleen voor stond. Of dat vriendschappen opeens over waren. Hierdoor heb ik geen leuke tijd op de basisschool gehad. Nu ben ik nog steeds doodsbang dat een vriend mij laat zitten, of om me te hechten aan iemand. Ik ben bang dat het allemaal kapot gaat en alles voor niets was. Daardoor heb ik heel vaak een rotgevoel en gaat het allemaal niet zo lekker meer. Ik kan hier niet veel aan doen, het is iets wat vroeger is gebeurd en daardoor mijn angst is geworden. Maar het is ook niet goed, deze angst. Ik durf me niet snel aan iemand te hechten en ben altijd heel erg verlegen.

Angst om afgewezen te worden.
Ik had vroeger niet veel vrienden en ik was vaak ook niet goed genoeg. Ik deed veel dingen fout en was raar. Ik ben hierdoor vaak afgewezen. Ook als ik verliefd was. Toen ik in de eerste klas zat heb ik dit heel voorzichtig aangepakt. Ik ging met mijn achternichtje om en met een meisje die ik al langer kon, wel had ik er een nieuwe vriendin bij en die had ons na een tijdje laten vallen. Toen ze bij die nieuwe vrienden niet meer geaccepteerd werd kwam ze weer naar ons toe. Ik en een andere vriendin voelde ons als een tweede keus en daar is veel gezeik over geweest. Ook kreeg ik in de eerste klas een vriendje, daar heb ik het bijna 4 maanden mee gehad en toen maakte hij het uit, omdat ik niet mezelf kon zijn, maar ik vind het moeilijk om mezelf te zijn omdat ik vroeger niet vaak mezelf kon zijn. Later werd ik verliefd op een andere jongen, ik ben daar een half jaar verliefd op geweest. Maar hij heeft me er vaak op gewezen dat hij mij dom vond. in de tweede heb ik dan weer een ander vriendje gehad waar ik echt heel voorzichtig mee was. Ik was heel lang vrienden met hem voordat ik het met hem kreeg. Gelukkig kon ik met hem wel mezelf zijn, maar ik was nog steeds heel bang dat hij me af ging wijzen. Ik heb dat ook eerlijk gezegd en hij weet ook wat er vroeger allemaal aan de hand was. Ook nu, ik heb een hele goede vriend, hij heeft echt het beste met me voor. Maar ik ben gewoon bang dat ik vreemd ga doen en dat hij het dan helemaal niet meer gezellig met mij vindt, dat hij me afwijst en niks meer met me te maken wilt hebben. Natuurlijk weet ik wel dat het verschikkelijk stom is van me en dat hij zoiets nooit zou doen, maar zo zit mijn hoofd eenmaal in elkaar, ik zou het zo graag willen veranderen, maar het lukt niet.


Angst voor zwervers.
Ja, daar zal je van opkijken. Ik vind ze echt zó eng. Ik weet ook wel dat het gewoon mensen zijn. Maar om nou dag en nacht dronken over straat te lopen en te vechten als je je zin niet krijgt. Bah, ik moet er niet aan denken om in de buurt te komen bij een zwerver. Noem me zielig, maar ik heb ze gewoon niet. Ik heb een keer bijna een ongeluk gekregen omdat ik een zwerver zag/hoorde. Ik wil hier liever niet op doorgaan want al ik eraan denk voel ik de rillingen al naar boven komen.

Angst voor Kippen.
Ja, ook dit is een rare angst. Maar ook echt iets voor mij. Ik ben vroeger gepikt/gebeten door een kip/haan en sindsdien wil ik ook die beesten niet meer in mijn buurt. Ze zijn eng om te zien en ze maken een eng geluid. Verder is het wel duidelijk denk ik.

Bang dat iemand mij niet mag of lelijk gevonden te worden.
Omdat ik vroeger niet goed geaccepteerd werd is het voor mij ook nogsteeds moeilijk om te denken dat iemand mij niet mag. Ik zou er alles voor doen als alle mensen die mij kennen, mij mogen. Maarja, dat is natuurlijk onmogelijk en dat probeer ik te accepteren!

Natuurlijk heb ik nog wel meer angsten, maar dit zijn mijn grootste angsten.

Wat zijn jou angsten ?

With love,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten